האם כדאי לקנות פסנתר יד שנייה?

אם אתם מחפשים פסנתר, לא חסרים כלים זמינים. בין אם אתה רוצה לקנות חדש או משומש, יש הרבה אפשרויות. עם זאת, קניית פסנתר יד שנייה יכולה להיות מסובכת וחשוב שתדע מה לחפש לפני שתבצע השקעה כזו.

פסנתר יד שניה הוא כלי ששימש בעבר. ייתכן שהוא נרכש על ידי בעלים חדש, או שהוא יכול היה לעבור דרך המשפחה. בכל מקרה, זה כנראה ראה קצת שימוש ואולי אפילו יש כמה בלאי להראות את זה.

המילה "שנייה" מתייחסת לא רק למעמדה יד שנייה אלא גם למעמדה בסדר העדפה: זו לא הבחירה הראשונה שלך (וכנראה אפילו לא השלישית שלך), אבל אם שום דבר אחר לא יעשה אז זה יעשה גם כן.

מה המחיר של פסנתר יד שנייה?

אין מחיר סטנדרטי לפסנתר יד שנייה. ערכו של מכשיר תלוי במצבו, בגילו ובביקושו בשוק.

לדוגמה, תגלו שהפסנתרים הישנים יקרים יותר מהחדשים. הסיבה לכך היא שהם נעשו היטב עם חומרים באיכות גבוהה והם שרדו שנים של שימוש ללא בעיות. פסנתרים אלה מבוקשים גם על ידי אנשים רבים שרוצים להחזיק אחד מכיוון שהם יכולים לעבור מדור לדור כירושות משפחתיות או פריטי אספנים. בנוסף, מכשירים ישנים נוטים להישמע טוב יותר מדגמים חדשים יותר בשל טכניקות הבנייה המעולות שלהם ששימשו אז בהשוואה לפריטים המיוצרים בייצור המוני של ימינו המיוצרים בזול בסין או במדינות אחרות בהן עלויות העבודה נמוכות מספיק כדי שהיצרנים לא ידאגו לבעיות בקרת איכות כגון טכניקות כוונון נכונות המועסקות על ידי טכנאים מיומנים

פסנתר יד שנייה טוב יכול לעלות יותר מאחד חדש.

כאשר אתה קונה פסנתר יד שנייה, חשוב לדעת מה אתה קונה. פסנתר יד שנייה טוב יכול לעלות יותר מאחד חדש. הכמות תלויה במצב המכשיר וכמה בלאי היה לו במהלך חייו.

כדאי גם לדעת שיש כמה דברים בקניית פסנתרים משומשים שמתבררים רק לאחר שקניתם אחד:

פסנתרים זקוקים לתחזוקה בדיוק כמו כל פיסת מכונות אחרת; הם לא רק נשארים במצב עבודה מושלם לנצח! אם התקציב שלך אינו מאפשר שירות קבוע אז זה יכול להיות מתסכל כאשר בעיות לצוץ באופן בלתי צפוי (והם יהיו).

גם אם התקציב שלך מאפשר שירות קבוע זה עדיין לא יכול להיות מספיק – אם שום דבר אחר, כי מודלים ישנים יותר (במיוחד אלה שנבנו לפני 1950) דורשים תשומת לב מיוחדת על ידי טכנאים מומחים אשר עשויים שלא להיות זמינים באופן מקומי.*

האם קניית פסנתר יד שנייה יכולה להיות מסוכנת?

אם אתה חושב לקנות פסנתר יד שנייה, חשוב להיות מודע לסיכונים. הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא כמה כסף אתה צריך להשקיע. פסנתרים יקרים ויכולים לעלות אלפי דולרים, כך שאם אין לכם מספיק מזומנים בהישג יד, אל תחשבו אפילו להשיג כזה.

לאחר מכן, חשבו עד כמה פסנתרים עדינים-הם זקוקים לטיפול מיוחד על מנת שלא יתקלקלו או ייפגעו במהלך המשלוח או המעבר (מה שעלול להוביל אותם לבלתי שמישים). גם לשקול שילדים עלולים לגרום נזק לפסנתר שלך תוך כדי משחק עם זה או בטעות להפיל משהו כבד על גבי זה בזמן שהם קופצים סביב בתוך הבית שלך! אז לפני הקנייה כל סוג של כלי נגינה כולל כלי מוסיקלי אהוב זה אנא ודא כי כל אמצעי הזהירות נלקחו בחשבון מראש כך שאף אחד לא ייפגע במהלך תקופת זמן מעבר."

איך נדע שאנחנו קונים פסנתר יד שנייה טוב?

אם אתם מחפשים לקנות פסנתר משומש, חשוב שהמכשיר יוערך על ידי איש מקצוע. איש מקצוע יוכל לומר לך אם כדאי לרכוש מכשיר והוא יכול לתת מושג על ערכו. הם יכולים גם לדעת אם זה צריך תיקונים, כך שאתה לא בסופו של דבר לבזבז כסף על משהו שלא שווה לתקן.

אנו מקווים שמאמר זה עזר לך להבין מה הופך פסנתר יד שנייה למיוחד כל כך.